Blog

5 porad, które pomogą uniknąć stresu podczas zamawiania materiałów reklamowych

W tym artykule poznasz 5 rzeczy na które warto zwracać uwagę podczas współpracy z agencją reklamową. Zamieszczone porady opierają się na wieloletnim doświadczeniu i obserwacji częstych wzorców zachowań wśród naszych Klientów.

  • Zadbaj o kopię zapasową swojego logotypu
  • Na targi przygotuj się zawczasu
  • Nie zwlekaj z zamówieniem materiałów niezbędnych
  • Sezonowe promocje planuj z wyprzedzeniem
  • O reklamowych kalendarzach ściennych pomyśl już w październiku

Zadbaj o kopię zapasową swojego logotypu

Niniejsza porada dotyczy wszelkich materiałów, jakie otrzymujemy od agencji reklamowej do późniejszego wykorzystania. Należy obowiązkowo wykonać bezpieczną kopię tych materiałów, aby zawsze można było do nich później wrócić. Dodatkowo możesz także w swojej skrzynce e-mail utworzyć gotową wiadomość, zawierającą Twój „reklamowy niezbędnik”. W treści wpisz komplet danych, podstawowe punkty oferty, a w załącznikach zamieść logo i podstawowe zdjęcia dotyczące Twojej działalności. Będzie to dobry start do współpracy z każdą wybraną przez Ciebie agencją.

W kwestii logotypu: Jeżeli posiadasz go w postaci wektorowej, nie zapominaj o jej dostarczeniu szczególnie w przypadku prac wycinanych maszynowo i prac wielkoformatowych.

Na targi przygotuj się zawczasu

Gdy tylko ustalisz, że chcesz wziąć udział w targach, określ swój budżet i skontaktuj się z agencją reklamową. Poznasz wtedy dostępne możliwości i ceny. Dzięki temu spokojnie zaplanujesz, jak pokazać swoją działalność z najlepszej strony. Spontaniczne działania mają swoje zalety, ale w działaniach „na ostatnią chwilę” trzeba mieć na uwadze, że nie wszystkie opcje będą już dostępne ze względu na terminy i nie każda agencja zgodzi się pracować pod silną presją czasową.

Nie zwlekaj z zamówieniem materiałów niezbędnych

Określ, jakie materiały reklamowe są absolutnie niezbędne dla Twojej działalności. Zastanów się w szczególności nad takimi, których nie potrzebujesz dziś, ale będziesz na pewno potrzebować w ciągu następnych trzech miesięcy. Dobrym przykładem są to wizytówki. Stosunkowo często otrzymujemy od Klientów zapytania w sprawie wykonania wizytówek „od ręki” np. ze względu na bliskie ważne spotkanie z kontrahentem. Staramy się zrozumieć sytuację Klienta, ale przykro nam jest, gdy nie możemy wtedy zaoferować wizytówek wykonanych techniką offsetową, które należą do najlepszych jakościowo w naszej ofercie. Ze względu na przemysłowy charakter procesu technologicznego trzeba na nie poczekać kilka dni. Posiadanie stałego zapasu wysokiej jakości wizytówek pozwala uniknąć wielu przykrych zaskoczeń.

Sezonowe promocje planuj z wyprzedzeniem

Nasi Klienci często zamawiają bony upominkowe i zaproszenia, które rozdają swoim Klientom z okazji nadchodzących świąt. Jeżeli przewidujesz taką akcję reklamową, pomyśl o materiałach już dziś! Bon upominkowy bez świątecznego motywu graficznego może być wykorzystywany przy wielu okazjach.

O reklamowych kalendarzach ściennych pomyśl już w październiku

Październik jest bardzo dobrym czasem na składanie zamówienia na kalendarze. Dlaczego? Kalendarz ścienny, zwłaszcza taki z pogrubioną, tekturową „główką” wymaga pewnej ilości zabiegów introligatorskich zabierających czas i przestrzeń roboczą. Ilość zleceń dotyczących kalendarzy z kolei ostro zwiększa się wraz ze zbliżającym się końcem roku. Zamawiając kalendarze ścienny w grudniu należy liczyć się z tym, że może nie udać się ukończyć zlecenia do końca roku. Dodatkowo, kalendarze wręczone jeszcze w starym roku sugerują stabilną pozycję firmy i prowadzenie długofalowych planów.

To tylko niektóre z ważnych naszym zdaniem porad. Mamy nadzieję, że okażą się one przydatne. W najbliższym czasie postaramy się opublikować ich więcej!

Zakładasz firmę? Poznaj 7 usług reklamowych, które pomogą Ci wystartować!

W niniejszym artykule poznasz sześć podstawowych usług, które mogą okazać się kluczowe dla nowo założonej działalności gospodarczej.

  • Logo firmy
  • Pieczątka nagłówkowa firmy
  • Wizytówki
  • Baner reklamowy lub szyld
  • Ulotki lub foldery reklamowe
  • Strona internetowa
  • Promocja firmy w Internecie

Logo firmy

Logo, czyli graficzny symbol marki pozwala Klientom w szybki sposób identyfikować naszą działalność. Dobrze zaprojektowane logo pozwala na łatwą reprodukcję na szerokim zakresie nośników reklamowych. Osiąga się to przeważnie przez stosowanie prostych kształtów i niewielkiej ilości barw. Dobrym sposobem na rozpoznanie prostego w reprodukcji logo jest zadanie sobie pytania: „Czy moje logo da się wyciąć z jednobarwnej folii?” albo „Czy moje logo byłoby czytelne na pieczątce?”. Jeżeli bardzo zależy nam na kolorowym logo warto zlecić również przygotowanie go w wersji jednokolorowej.

Pieczątka nagłówkowa firmy

Chociaż żyjemy w społeczeństwie informacyjnym zorientowanym na komunikację cyfrową, tradycyjna pieczątka wciąż jest potrzebna podczas podpisywania niektórych dokumentów. Niewielki koszt warto ponieść na starcie, żeby później nie spotkać się z niemiłym zaskoczeniem, gdy będzie ona wymagana.

Wizytówki

Jeżeli Twoja działalność ma się opierać na bezpośrednim kontakcie z Klientami lub dostawcami, warto wyposażyć się w pakiet wizytówek. Jest to prosty, tradycyjny i powszechnie akceptowany sposób na przekazanie swoich danych kontaktowych.

Wizytówka to jednak nie tylko arkusz papieru z danymi kontaktowymi firmy! W tym samym formacie zaprojektować można na przykład:

  • miniaturową ulotkę prezentującą ofertę firmy
  • kartę rabatową dla stałych klientów
  • bon upominkowy
  • karnet na wielokrotne korzystanie z usług np. usług kosmetycznych albo masaży

Baner reklamowy lub szyld

Odpowiednio zlokalizowana tablica reklamowa lub baner, pomoże trafić Klientom do naszej firmy, biura, zakładu. Dzięki temu nasza oferta może zainteresować nawet codziennych przechodniów. Przed zleceniem reklamy wizualnej warto zapoznać się z obowiązującymi w naszej okolicy przepisami, ponieważ niektóre formy reklamy mogą być przez nie ograniczone, lub wymagać urzędowej zgody.

Ulotki, foldery reklamowe lub teczki

O swojej działalności można informować Klientów pozostawiając we właściwych miejscach ulotki. Jeżeli Twoja działalność opierać się będzie na długoterminowych umowach, warto pomyśleć o folderze lub katalogu przedstawiającym prospekt Twojej firmy. Jeżeli natomiast zamierzasz wręczać kontrahentom indywidualne dokumenty, warto wyposażyć się w teczki z własnym logo i danymi teleadresowymi. Na takiej teczce można nawet zawrzeć w punktach podstawowe elementy oferty.

Strona internetowa

Dzisiaj nie jest już dla nikogo zaskoczeniem to, jak często Klienci szukają ofert w internecie. Podstawowym punktem, gdzie warto umieścić swoją ofertę jest własna strona internetowa. Dobrze przygotowana strona www pozwoli na umieszczenie szczegółowej charakterystyki oferty, fotografii i cen usług lub produktów. Pozwoli ona również na prowadzenie działu aktualności przeznaczonych dla Klientów stale związanych z naszą działalnością.

Promocja firmy w Internecie

O ile własna strona www jest bardzo ważna, to dzisiaj nie jest to niestety element wystarczający, alby osiągać wysoki zwrot inwestycji reklamowej. Promocja taka opierać się może na trzech elementach:

  • pozycjonowanie – nowe strony z reguły nie zajmują wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych. Pozycjonowanie jest usługą, która dzięki odpowiednim zabiegom pomoże osiągnąć te pozycje w możliwie krótkim czasie i w ekonomiczny sposób
  • reklamy PPC – reklamy w internecie typu „Pay Per Click” – płatne od kliknięcia takie, jak Google AdWords pozwalają na uzyskanie natychmiastowego zainteresowania Klientów przedstawioną ofertą. Koszt reklamy jest proporcjonalny do uzyskanego efektu. W zależności od konkurencyjności frazy, na której się koncentrujemy jedno kliknięcie może kosztować od kilkudziesięciu groszy nawet do kilkudziesięciu złotych.
  • profile w serwisach społecznościowych – wykorzystywane jako dodatek do własnej strony, bądź też jako samodzielne narzędzie marketingowe, profile w portalach społecznościowych takich, jak Facebook pozwalają na nawiązywanie i kultywowanie dobrych relacji z klientami. W tego typu działalności ważna jest umiejętność tworzenia wartościowych treści, które zainteresują odbiorców.

Założenie nowej firmy to nie lada wyzwanie i wymaga załatwienia wielu spraw. Mamy nadzieję, że powyższa lista pomoże łatwiej rozeznać się przynajmniej w sprawach dotyczących reklamy.

Nowy dział na naszej stronie: Baza wiedzy

Techniczny żargon branży poligraficznej i reklamowej nierzadko nastręcza przedsiębiorcom problemów. W naszych relacjach z Klientami często pojawiają się pytania o to, czym jest druk offsetowy – czym różni się on od cyfrowego, albo jakie cechy ma logotyp w postaci wektorowej.

Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w nowo tworzonym dziale naszej strony „Baza wiedzy„. Zapraszamy do korzystania w nadziei, że okaże się on przydatny.

Na co zwrócić uwagę podczas zamawiania wizytówek?

Po przeczytaniu niniejszego artykułu poznasz tematy, na które naszym zdaniem warto zwrócić uwagę składając zamówienia na wizytówki w agencji reklamowej. Poruszymy tu takie tematy, jak:

  • Ilość stron
  • Rodzaj podłoża
  • Technika druku
  • Rodzaj uszlachetniania
  • Uszlachetnienia „efektowe”
  • Nakład, a sprawa ceny
  • Poziom wsparcia w zakresie projektu
  • Parametry przyjmowanych materiałów

Ilość stron

Typowa wizytówka może posiadać dwie zadrukowane strony. Jeżeli nie posiadasz zbyt wielu informacji do umieszczenia na wizytówce, warto mimo wszystko rozważyć wizytówkę dwustronną. Duże logo umieszczone na rewersie przyciąga uwagę i przyciąga uwagę bardziej niż pusta strona.

Rodzaj podłoża

Wizytówki typowo drukowane są na papierze kredowym o gramaturze 300-350 g, ale warto mieć świadomość tego, że w wykorzystaniu są papiery o gramaturach niższych (np. jednostronnie powlekany papier Arktika 275g), a także o wyższych (np. gruby papier kredowy 620g). Istnieją papiery fakturowane, a także podłoża niepapierowe takie, jak np. przezroczysty bądź nieprzezroczysty plastik.

Technika druku

Obecnie na rynku królują dwie techniki:

  • druk offsetowy – pozwala uzyskać bardzo wysoką jakość druku, przeznaczona szczególnie do wysokich nakładów.
  • druk cyfrowy – technika zapewniająca krótki czas produkcji, jednak przeważnie przy nieco gorszej jakości niż druk offsetowy. Druk cyfrowy częściej stosuje się do małych nakładów ze względu na niższe koszty uruchomienia produkcji.

Rodzaj uszlachetniania

W celu zwiększenia trwałości druku, można zabezpieczyć go na kilka sposobów. Jako podstawowa opcja dostępny jest lakier dyspersyjny dający podstawową odporność. Lepsze efekty uzyskuje się stosując folię błyszczącą lub matową, gdzie szczególnym gatunkiem tej drugiej jest tak zwana folia Soft Touch o aksamitnej fakturze.

Uszlachetnienia „efektowe”

Do uszlachetnień zaliczamy także różnego rodzaju efekty specjalne, pozwalające uczynić wizytówkę bardziej interesującą. Są to między innymi:

  • selektywne („punktowe”) lakierowanie UV – technika pozwalająca uzyskać połysk tylko w wybranych miejscach – np. błyszczące logo lub napisy na matowym tle. Lakierowanie UV występuje w wersji płaskiej, a także wypukłej.
  • tłoczenia – w drodze tłoczenia uzyskać można wypukłość po jednej stronie wizytówki, której będzie odpowiadać wklęsłość po drugiej stronie.
  • metalizowanie – na papier wtłoczyć można metaliczną (np. złotą lub srebrną) folię pozwalającą uzyskać autentycznie wyglądający metaliczny połysk.

Nakład, a sprawa ceny

Jeżeli tylko planujemy rozdawać dużą ilość wizytówek, warto zapytać o cenę wysokich nakładów. Szczególnie w przypadku druku offsetowego, koszt jednostkowy wizytówki znacznie maleje wraz ze wzrostem nakładu.

Poziom wsparcia w zakresie projektu

Zamawiając wizytówki, warto sprawdzić, czy wykonawca może również zaprojektować dla nas wizytówkę. Jeżeli posiadamy już gotowy projekt, warto także poprosić, aby pracownik agencji ocenił go pod kątem technicznym. Możemy w ten sposób dowiedzieć się o rzeczach, które warto poprawić, bądź taki, które warto mieć na uwadze w przyszłości.

Parametry przyjmowanych materiałów

Wysyłając materiały do agencji reklamowej, warto poruszyć temat parametrów przyjmowanych materiałów. Jest to szczególnie istotne, jeżeli przesyłamy logotyp (w większości przypadków mile widziane będzie dostarczenie go w postaci wektorowej), albo jeżeli prosimy o wydruk z gotowego projektu (wtedy ważne będą takie parametry jak model barwny, rozdzielczość, wymiary brutto i netto). W większości przypadków korzystnie będzie zapisać napisy w postaci krzywych, a nie osadzonych fontów.

Mamy nadzieję, że powyższe tematy pomogą Ci zorientować się w dostępnych opcjach i uzyskać większe zadowolenie z końcowego efektu zamówienia.

Zastosowanie pieczątek

Pieczątki mogą z powodzeniem  promować i reklamować naszą firmę. Zawarta w nich nazwa firmy, a także numer telefonu czy adres skrzynki pocztowej mogą okazać się przydatne w przypadku chęci kontaktu potencjalnego klienta, który skojarzy nas zerkając na charakterystyczny odcisk naszej pieczęci. W jego świadomości pozostanie charakterystyczny obraz skojarzony z naszą firmą i od razu będzie miał pod ręką nasze namiary.
Pieczęć na dokumencie jest  też istotnym wyznacznikiem wiarygodności firmy. Zupełnie inaczej patrzymy na dokument podpisany i opatrzony pieczęcią niż na taki sam, ale bez tego odcisku.
Podpisywanie stosów dokumentów i umieszczanie na nich wielu informacji na temat firmy może przyprawić o ból głowy. Posiadając pieczątkę, przedsiębiorca może skrócić tę pracę, a  pisma jedynie opieczętować i potwierdzić skróconym podpisem – parafą. Oszczędza się w ten sposób czas i przyspiesza pracę, a gdy mamy jej i bez tego bardzo dużo, jest to bardzo pozytywne działanie. W dzisiejszych czasach są już na rynku różne rodzaje pieczątek – możemy zamówić pieczątki beztuszowe, flashowe lub błyskowe. Ich cena co prawda przewyższa cenę tradycyjnych pieczątek, ale są zdecydowanie praktyczniejsze i cechuje je długa trwałość. Dodatkowo tusz w nich zawarty wymienia się dopiero po paru latach. Pieczątki tego typu powstały głównie po to, aby ułatwić pracę przedsiębiorcom. Chyba nikt prowadzący działalność gospodarczą nie wyobraża sobie firmy bez tego gadżetu – w sumie narzędzia pracy. Pieczątki flash posiadają wiele zalet i z tego powodu zaczynają coraz bardziej dominować na rynku. Również ostrość odcisku stempli jest dużo lepsza niż w przypadku pieczęci klasycznych. Technologia tradycyjna jest jednak ciągle obecna na rynku ze względu na przyzwyczajenia wielu użytkowników, a także z powodu wyższych kosztów produkcji pieczątki flash.

Zastosowanie pieczątek kolorowych dla usług doradczych
Kolorowa pieczątka z logotypem jako propozycja dla firm doradczych

Pieczątki są nieodzowne w pracy wielu specjalistów, np. lekarzy, gdzie każda recepta, większość diagnoz musi być podpisana i przypieczętowana właśnie pieczątką – nieważne czy tradycyjną, czy taką nowszej generacji. Każdy zawód wymagający podawania przy podpisie numeru uprawnień będzie powiązany z koniecznością ułatwiania sobie tej czynności poprzez posługiwanie się odpowiednim stemplem.