5 porad, które pomogą uniknąć stresu podczas zamawiania materiałów reklamowych

W tym artykule poznasz 5 rzeczy na które warto zwracać uwagę podczas współpracy z agencją reklamową. Zamieszczone porady opierają się na wieloletnim doświadczeniu i obserwacji częstych wzorców zachowań wśród naszych Klientów.

  • Zadbaj o kopię zapasową swojego logotypu
  • Na targi przygotuj się zawczasu
  • Nie zwlekaj z zamówieniem materiałów niezbędnych
  • Sezonowe promocje planuj z wyprzedzeniem
  • O reklamowych kalendarzach ściennych pomyśl już w październiku

Zadbaj o kopię zapasową swojego logotypu

Niniejsza porada dotyczy wszelkich materiałów, jakie otrzymujemy od agencji reklamowej do późniejszego wykorzystania. Należy obowiązkowo wykonać bezpieczną kopię tych materiałów, aby zawsze można było do nich później wrócić. Dodatkowo możesz także w swojej skrzynce e-mail utworzyć gotową wiadomość, zawierającą Twój „reklamowy niezbędnik”. W treści wpisz komplet danych, podstawowe punkty oferty, a w załącznikach zamieść logo i podstawowe zdjęcia dotyczące Twojej działalności. Będzie to dobry start do współpracy z każdą wybraną przez Ciebie agencją.

W kwestii logotypu: Jeżeli posiadasz go w postaci wektorowej, nie zapominaj o jej dostarczeniu szczególnie w przypadku prac wycinanych maszynowo i prac wielkoformatowych.

Na targi przygotuj się zawczasu

Gdy tylko ustalisz, że chcesz wziąć udział w targach, określ swój budżet i skontaktuj się z agencją reklamową. Poznasz wtedy dostępne możliwości i ceny. Dzięki temu spokojnie zaplanujesz, jak pokazać swoją działalność z najlepszej strony. Spontaniczne działania mają swoje zalety, ale w działaniach „na ostatnią chwilę” trzeba mieć na uwadze, że nie wszystkie opcje będą już dostępne ze względu na terminy i nie każda agencja zgodzi się pracować pod silną presją czasową.

Nie zwlekaj z zamówieniem materiałów niezbędnych

Określ, jakie materiały reklamowe są absolutnie niezbędne dla Twojej działalności. Zastanów się w szczególności nad takimi, których nie potrzebujesz dziś, ale będziesz na pewno potrzebować w ciągu następnych trzech miesięcy. Dobrym przykładem są to wizytówki. Stosunkowo często otrzymujemy od Klientów zapytania w sprawie wykonania wizytówek „od ręki” np. ze względu na bliskie ważne spotkanie z kontrahentem. Staramy się zrozumieć sytuację Klienta, ale przykro nam jest, gdy nie możemy wtedy zaoferować wizytówek wykonanych techniką offsetową, które należą do najlepszych jakościowo w naszej ofercie. Ze względu na przemysłowy charakter procesu technologicznego trzeba na nie poczekać kilka dni. Posiadanie stałego zapasu wysokiej jakości wizytówek pozwala uniknąć wielu przykrych zaskoczeń.

Sezonowe promocje planuj z wyprzedzeniem

Nasi Klienci często zamawiają bony upominkowe i zaproszenia, które rozdają swoim Klientom z okazji nadchodzących świąt. Jeżeli przewidujesz taką akcję reklamową, pomyśl o materiałach już dziś! Bon upominkowy bez świątecznego motywu graficznego może być wykorzystywany przy wielu okazjach.

O reklamowych kalendarzach ściennych pomyśl już w październiku

Październik jest bardzo dobrym czasem na składanie zamówienia na kalendarze. Dlaczego? Kalendarz ścienny, zwłaszcza taki z pogrubioną, tekturową „główką” wymaga pewnej ilości zabiegów introligatorskich zabierających czas i przestrzeń roboczą. Ilość zleceń dotyczących kalendarzy z kolei ostro zwiększa się wraz ze zbliżającym się końcem roku. Zamawiając kalendarze ścienny w grudniu należy liczyć się z tym, że może nie udać się ukończyć zlecenia do końca roku. Dodatkowo, kalendarze wręczone jeszcze w starym roku sugerują stabilną pozycję firmy i prowadzenie długofalowych planów.

To tylko niektóre z ważnych naszym zdaniem porad. Mamy nadzieję, że okażą się one przydatne. W najbliższym czasie postaramy się opublikować ich więcej!

Dodaj komentarz